Thursday, July 23, 2009

puisi untukmu

semalam daku mendengar rintihan seorang kawan..... lalu ku titipkan satu puisi untuknya..

wahai insan yang memahami
fahamila hati manusia yang merintih
jangan biarkan hati ini terluka
jangan biarkan hati ini menderita
biarkan manusia-manusia lain itu tidak memahami
cukuplah hanya kamu..

akan ku harungi dunia
akan ku pertahankan rasa ini
tp aku hanya perlu engkau disisi menemani
dan,
sekiranya engkau tiada,
ketahuilah,
aku akan jatuh, luka dan berdarah...

kalaulah aku seorang puteri, akan ku ubati lukanya..akan ku rawat hatinya.. agar tidak terluka lagi. seorang insan yang setia tetapi dikhianati, sungguh menyakitkan. yang mampu dibuat hanyalah mendiamkan diri.. agar semua tidak terluka.. menjaga hati orang lain tetapi hati sendiri lebih daripada parah..

4 comments:

  1. hehehehhe....biasala notso_violet,

    ReplyDelete
  2. hek eleh.. ni bukan blog,angan2 mat jenin,cuba la tulis yg real sikit.. ape dah

    ReplyDelete
  3. ala..jeles. aku tau.. biarlah. aku xkisah pun. dengki.

    ReplyDelete